Metro Minsk - mapy, jízdné, historie

Metro v Minsku (Мінскае метро) tvoří systém podzemní dráhy pod běloruským hlavním městem Minskem.
Bylo otevřeno v roce 1984 a skládá ze dvou linek (Moskovskaja a Avtozavodskaja. Za den přepraví 800 000 cestujících (zhruba třetina všech, kteří v běloruském hlavním městě cestují MHD). Ti mohou využít v současnosti 25 stanic. Technické zázemí tvoří dvě depa, každá z linek má svoje.

Mapa metra v Minsku

Doprava v Minsku

Minsk má poměrně hustou dopravní síť, která je tvořena metrem, tramvajemi, autobusy a trolejbusy. Tuto síť provozuje společnost Minsktrans. Také je možno se svézt tzv. maršrutkami (minibusy zastavující na vyžádání), které jsou ale provozovány jinou, soukromou společností.

Metro je tvořeno dvěma linkami: modrou Moskovskaja a červenou Avtozavodskaja. První, modrá linka byla otevřena v roce 1984. V současnosti čítá celá síť 25 stanic a další 4 stanice jsou ve výstavbě.

Síť veřejné dopravy ještě rozšiřují desítky linek trolejbusů a autobusů a okolo deseti linek tramvají. Pozemní doprava je v provozu denně od 5:30 do jedné hodiny v noci.

Jízdné Minsk

Jednorázový lístek na městskou hromadnou dopravu stojí 1300 rublů, pokud jej pořídíte předem, a 1500 rublů, pokud jej koupíte u řidiče. Lístek je platný na jednu jízdu jedním dopravním prostředkem a není časově omezen.

Dají se pořídit i časové kupóny – desetidenní, půlměsíční a měsíční – a můžete si vybrat, v jakých typech dopravních prostředků bude kupón platit (např. jen v metru nebo jen v autobuse apod. nebo ve dvou až ve všech čtyřech druzích dopravy, v různých kombinacích). Od šíře platnosti kupónu se odvozuje jeho cena. Ta se pohybuje od 18 000 rublů do 92 300 rublů.

Kupóny se nahrávají buď na magnetické, nebo chipové karty. Cena jejich pořízení vyjde na 1 000 rublů za magnetickou a 4 000 rublů za chipovou kartu.
Jízdenky lze pořídit v předprodejních místech Minsktrans, na poště, na pobočkách Beltelecom či přímo na stanicích.
Více informací ohledně cen a dopravy naleznete na stránkách dopravce.

Protože maršrutky nejsou provozovány stejnou společností jako ostatní veřejná doprava, musí se v nich platit jízdné samostatně. Platí se hotově a při nástupu do dopravního prostředku. Cena je poněkud vyšší než v MHD, ale nižší než za taxi a výhodou tohoto spojení oproti MHD je jeho rychlost a větší pohodlnost.


Města

Adana, Turecko

Amsterdam, Nizozemsko

Antverpy, Belgie

Atény, Řecko

Barcelona, Španělsko

Berlín, Německo

Brusel, Belgie

Budapešť, Maďarsko

Bukurešť, Rumunsko

Charleroi, Belgie

Helsinki, Finsko

Istanbul, Turecko

Kodaň, Dánsko

Kyjev, Ukrajina

Lausanne, Švýcarsko

Lisabon, Portugalsko

Londýn, Velká Británie

Minsk, Bělorusko

Moskva, Rusko

Oslo, Norsko

Paříž, Francie

Praha, Česká republika

Řím, Itálie

Sofie, Bulharsko

Stockholm, Švédsko

Varšava, Polsko

Vídeň, Rakousko